Brezhoneg ar bobl

Un nouveau forum pour ceux qui veulent apprendre, parler, partager le breton populaire...

AccueilAccueil  CalendrierCalendrier  FAQFAQ  RechercherRechercher  GroupesGroupes  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  

Partagez | 

penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3  Suivant
AuteurMessage
Sophia29
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Lun Juin 18, 2012 8:32 pm

Meurd a feson zo da lâred an traou-se e brezoneg... An den 'oar ket tout 'neoñ.
Me 'gred la Per-Kouk an'vef mad brezoneg e vro. Ma skriv eun dra mod-se ê 'blam' 've lâret giz-se ba e vro, a gav dign.

"N'eus netra ouzpenn komzou gwir..." = il n'y a rien de plus que des vrais mots = il n'y a que des vrais mots.
Êz ê da gompren...
Revenir en haut Aller en bas
pourlet56

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Lun Juin 18, 2012 8:33 pm

Citation :
La phrase en français c'est "dans ceux-là (ces livres-là) il n'y a que des mots vrais et vivants"

Evit treiñ "il n'y a que" e brezhoneg, eo "n'eus nemet" a ranker implijout, neketa ?
Pinvik eo hor langaj... frazenn Per Kouk zo sklaer din.
Ni lârahe "n'eus ket meit kaozioù gwir ha traoù bev.
PK 'selou doc'h ar re gozh alies ha ne fari ket à traoù a sort-se. Oc'hpenn breton ar levrioù 'zo.
breizh22

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Lun Juin 18, 2012 8:47 pm

Evidon eo komz, bezañ barreg da gomz gant an dud ni gont. Goude, bezañ barreg da lenn ha skrivañ ivez.

Met evit delc'henn ar yezh bev eo ret komz anezhi, da pra servijfe kaout brezhoneg ba'r levrioù ma neus den ebet da gomz ?

Evit ar re zo teskiñ brezhoneg marteze vez klasket lakaat anezhe da lenn ha skrivañ ha komz asambles. Ar c'haerañ tra vefe dezhe komz gant ho amezeien, ho zud pe ho zud kozh hep kaout barregezhioù war al lennegezh pe ar skrid.

Blamm da pra vefe ket possubl kaout brezhonegerien yaouank nemet da gomz brezhoneg.

Ma zud neus 80 vloaz tremenet, n'int ket barreg da lenn na skrivañ met komz reont mad tre hag ivez barreg da dreuskas ar yezh.

Yann
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Lun Juin 18, 2012 9:25 pm

blewig a écrit:
La phrase en français c'est "dans ceux-là (ces livres-là) il n'y a que des mots vrais et vivants"

Evit treiñ "il n'y a que" e brezhoneg, eo "n'eus nemet" a ranker implijout, neketa ?

Tu considères le breton comme une traduction du français?
C'est une drôle de conception de la langue...
http://brezhonegarbobl.forumgratuit.org
jeje

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 4:17 am

blewig a écrit:

nemet = sauf, excepté, si ce n'est
n'eus ke(t)/ ken met... = n'eus nemet... = n'eus (ne)tra ouzhpenn... = il n'y a que ... = "il n'y a pas / rien, sauf..., si ce n'est... = il n'y a rien "de davantage" / de plus / d'autre que... / en sus de...

Dernière édition par jeje le Mar Juin 19, 2012 10:31 am, édité 1 fois
blewig

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 9:07 am

Ne oa ket ma fal plantañ reuz e mod ebet, nemet lakaat ar gaoz war ur poent yezh. Ar santimant am eus n'eo ket naturel implij "ouzhpenn" evel-se, en ul lavarenn nac'h. Un dra bennak a-dreuz a zo aze, evidon. N'ho peus ket nemet goulenn en-dro deoc'h penaos e vo lavaret "il n'y a que...". Souezhus e kavfen e vefe respontet "n'eus ket ouzhpenn".
Evit lavarout "il n'y a PAS que", aze, eo, e vo klevet : "ouzhpenn X a zo, estroc'h eget/evit X a zo...".
Ar santimant am eus en deus PK kemmesket an daou dra aze. Met marteze en em vankan ivez.
Per-Kouk

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 11:16 am

blewig a écrit:
Ne oa ket ma fal

Ce n'est pas ta pelle ??? Smile N'on ket sur lar vefe laret an dra-he ga'n dud, fin an dra-he zepand deus pelec'h out-te.

"(Faote / Felle) ket din plantañ reus e mod e-bed" vefe bet gwellac'h, gav ket dit ?

blewig a écrit:

Ne oa ket ma fal plantañ reuz e mod ebet, nemet lakaat ar gaoz war ur poent yezh. Ar santimant am eus n'eo ket naturel implij "ouzhpenn" evel-se, en ul lavarenn nac'h. Un dra bennak a-dreuz a zo aze, evidon. N'ho peus ket nemet goulenn en-dro deoc'h penaos e vo lavaret "il n'y a que...". Souezhus e kavfen e vefe respontet "n'eus ket ouzhpenn".
Evit lavarout "il n'y a PAS que", aze, eo, e vo klevet : "ouzhpenn X a zo, estroc'h eget/evit X a zo...".
Ar santimant am eus en deus PK kemmesket an daou dra aze. Met marteze en em vankan ivez.

Rez ket bilou, tou'n dud hall 'n-om dromplañ, ha me mehmod 'veld ar re-all, n'on ket nec'het ga'r pezh teus laret din.

blewig a écrit:

La phrase française est : "Dans ceux-là il n'y a rien de plus que des mots vrais et vivants"

Sur zo voien da lared : Ba'r re-he n'eus kime komzou gwir ha bew.

Med din-me da hoûd papred, amañ zo voien da lared pezh ma skrivet, med klask a rin memestra vid be surroc'h.

Matresse 'h on 'n-om dromplañ, matresse rañw ket, gwel' vo Smile
http://www.brezhoneg-digor.blogspot.com
jeje

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 11:30 am

Gwir eo m eus ket klewet kalz an dra se.

dre skrid:
Siwaz, ouspenn eur pez gwetur Renault, n'e-noa netra da ginnig din.
(Loeiz Konk, eus ?, & Potr Jeg , eus Evias)
blewig

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 6:01 pm

Evit pezh a sell "ar pal", e soñj din e c'hell bezañ implijet evit ober anv eus ur "but". Gwir eo e c'hell ar "bal" bezañ ur benveg ivez.

Sed a ginnigfen evit treiñ ho frazenn e brezhoneg : "Dans ceux-là il n'y a rien de plus que des mots vrais et vivants"

(? = douetañs ; *= fall da ma soñj ; += posubl da ma soñj)

+E-barzh ar re-se n'eus (ket) nitra muioc'h evit gerioù gwir ha bev.
??E-barzh ar-se n'eus ket ouzhpenn gerioù gwir ha bev
???E-barzh ar re-se n'eus ket netra ouzhpenn gerioù gwir ha bev

++E-barzh ar re-se n'eus ket met gerioù bev ha gwir tout.
Sophia29
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 7:06 pm

Eun bennaked deuhou'oc'h 'neus bet klevet ar poz "ar pal" (le but) ga' ur brezoneger a-vihanig c'hoaz? Petramant ê brezoneg "Diwan" pe eun dra bennaked mod-se?

Beked bremañ 'meus ket soñj bea kleved na lenned ar poz-se 'med ga' "brezonegerien neve" (pez so eur zin fall...)

mod all, evid lâret "ce n'était pas mon but/intention de (faire)...", 'meus bet kleved lâred "ne oa ked ma zoñj (ober)..."
blewig

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 8:23 pm

Kavet e vez e geriadur Fav paneveken. Diwar ur ster fetis "but" e kaver anv eus "moned d'ar pal" (ster difetis).

E geriadur Greg. e kaver ivez : "But, fin, dessein : pal, déso, chounch."

"Le but d'un chrétien... > ar pal... ; ar barados eo ar pal"

Setu evidon n'eo ket fal implij "pal" gant ur ster difetis. Marteze eo fall kement ger na vez ket lavaret partout, pe na vez ket implijet stank ken, evideoc'h ? Daoust ha n'eo ket kaout ur sell "strizh" kement-se un tammig ?
Yann
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mar Juin 19, 2012 9:42 pm

Pezh zo sur bopred eo oa ket kaoz deus se barzh ar sujed lañset gant breizh22...
Ma faota d'un bennaket kaozeal deus se vije gwelloc'h lañsañ ur gaozeadenn all e lec'h all.
http://brezhonegarbobl.forumgratuit.org
Sophia29
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Mer Juin 20, 2012 11:40 am

Citation :
Kavet e vez e geriadur Fav paneveken.

'nah' zinifi ket netra... be' zo kalz pojou mod Imbourc'h, SADED ha me 'oar petra tout ba diksioner Favereau!

Citation :
Setu evidon n'eo ket fal implij "pal" gant ur ster difetis. Marteze eo fall kement ger na vez ket lavaret partout, pe na vez ket implijet stank ken, evideoc'h ? Daoust ha n'eo ket kaout ur sell "strizh" kement-se un tammig ?

me 'faote dign goûd ba pelec'h 've implijet ar poz-se...
Ha gwir ê ê gwellac'h implija eur poz ha 've komprenet ba kalz lehiou, e-gij "soñj" (hag ar frazenn a ya da heul -- kar mod all "soñj" a zinifi kalz traou)
Per-Kouk

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Ven Juin 22, 2012 8:46 am

blewig a écrit:
Kavet e vez e geriadur Fav paneveken. Diwar ur ster fetis "but" e kaver anv eus "moned d'ar pal" (ster difetis).

Ya, ha petra goude ? Ka'et vé ur benbern traou na vent ket laret ba'r "geriadur"-mañ. Da zigentañ n'eus kime roiñ ur sell war ar bajenn-golo : "geriadur", ur gomz bet añvantet diwar ar galoa Rolling Eyes

blewig a écrit:

War a seblant n'out ket gouest da lar domp daoust ha vé gwraet ga'r gomz-mañ ga'n dud... Braw é tap traou ba'r levèriou, med ur langaj, din-me papred, zo 'vel ur sort benveg da ve komprenet gad an dud, hag amañ 'hi-mañ n'oun ket gol sur lar vefes komprenet gad un' mannaket maes ar skoul.

"(Faot / fell) ket din" pe "oa ket ma joñj..." an-heñi vo komprenet ahe.

Med matresse c'hwi ra parti deus an dud na rant ket foutr deus pezh vé laret ga'n dud...

"kaout ur sell strizh" ? Ma jom da vri ba'r levèriou vo strizh da sell, ya, 'vid kaoud ur sell ledennac'h un tamm bihen rankeh lak ho fri maes ar levèriou ha mond war ar maes da daveo ar brezhoneg gwir.
blewig

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Ven Juin 22, 2012 6:05 pm

Pezh am eus klasket diskouez eo e vez kavet "pal", e geriadur Rostren, hag en hini Favereau.
Pa livirit n'em eus ket bet tro da gomz gant an dud e Breizh-Izel, eo ur seurt 'apriori' a zeu ganeoc'h. Marteze em eus bet flapet muioc'h evit n'ho peus graet, gant brezhonegerien vad, hag e ouzon prezeg gwelloc'h brezhoneg komzet evideoc'h. Piv a oar ?

Evit dont en-dro war "pal" : Fav a lar e c'hell bezañ implijet evit ober anv eus ur "but" fetis, e Poullaouen. Ma. Daoust hag eo dibosubl e vefe deuet an dud da implijout ar ger-se en ur feson difetis, dre astenn ma peus c'hoant ? N'ouzon ket. Ma oa posubl da vare Gregor Rostren, perak ne vefe ket bet un nebeud kantvedoù diwezhatoc'h ?

Evit echuiñ : evidon eo "bezañ ar pal" un droienn boutin a-walc'h er yezh skrivet, abaoe un nebeud bloavezhioù (ya, gouzout a ran : "yezh" zo ur ger nevez). Setu, amañ, peogwir e skrivan e brezhoneg, em eus graet gant an droienn-se. Ma vijen bet e-touesk brezhonegerien o prezeg, n'em bije ket graet marteze, gwir eo. Abalamour ne vije ket bet "naturel"-tre. Aze emañ ar wirionez ganeoc'h.

"Faot ket din..." : gallet mije lavarout ivez "n'emaon ket o klask/kas...".

Sophia29
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Ven Juin 22, 2012 6:45 pm

Citation :
Pezh am eus klasket diskouez eo e vez kavet "pal", e geriadur Rostren, hag en hini Favereau.
Pa livirit n'em eus ket bet tro da gomz gant an dud e Breizh-Izel, eo ur seurt 'apriori' a zeu ganeoc'h. Marteze em eus bet flapet muioc'h evit n'ho peus graet, gant brezhonegerien vad, hag e ouzon prezeg gwelloc'h brezhoneg komzet evideoc'h. Piv a oar ?

Evid lâred an traou 'gij 'veloñ anê, pa lennoñ pez 'skriv Per, 'veloñ distu la 'oar brezoneg bew: eun den ha 'nije ket bet desket 'med bar leoriou 'hellefe ket skriva mod-se tamm 'bed.
Pa lennoñ pez 'skrivoc'h-c'hwi, 'veloñ ket 'med brezoneg unifiet 'gij 've desket bar leoriou, ha 'me ket voaien gwelet hag-eñw 'peus desket brezoneg mod all.

Citation :
Evit dont en-dro war "pal" : Fav a lar e c'hell bezañ implijet evit ober anv eus ur "but" fetis, e Poullaouen. Ma. Daoust hag eo dibosubl e vefe deuet an dud da implijout ar ger-se en ur feson difetis, dre astenn ma peus c'hoant ? N'ouzon ket. Ma oa posubl da vare Gregor Rostren, perak ne vefe ket bet un nebeud kantvedoù diwezhatoc'h ?

ar pojou 'hell cheñch ga'n amzer. Hag ober a rant alïez! Ha kemeret 've o lec'h ga re all.
Mez pez 'moa goulennet abaoe ar penn kenta 'voa : daoust hag-eñw zo eun bennaked ha 'neus bet klevet brezonegerian a-vihanig 'h ober ga "pal" evid lâret "but" mod-se? Ha 'meus ket bet respont ebed c'hoaz.

Citation :
Evit echuiñ : evidon eo "bezañ ar pal" un droienn boutin a-walc'h er yezh skrivet, abaoe un nebeud bloavezhioù

pez 'ziskouef ê mad? Rolling Eyes Be' zo eur bern fazïou 've kumun 'walc'h er langaj skrivet abaoe eun nebeud blavechou. 'Nah' 'laka 'nê da vea mad?

Citation :
(ya, gouzout a ran : "yezh" zo ur ger nevez).

aon 'meus vefe erro eun troll amañ, ma zud vad...
jeje

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Ven Juin 22, 2012 7:08 pm

PAL+ (= anavezet kenañ, 40 vloaz so, pa oa Favereau e Poullaouen) er Favereau (Poullaouen, Arre).
Per-Kouk

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 8:58 am

blewig a écrit:

Ya, ya, me oar lenn 'e ha gouest on d'hond da glask ba'n diksionèr ma-hun', meus ket emm chikour 'vid ober an dra-he paotr, med oa ket an dra-he ma goullet ganec'h.

blewig a écrit:
Pa livirit n'em eus ket bet tro da gomz gant an dud e Breizh-Izel, eo ur seurt 'apriori' a zeu ganeoc'h.

Amañ ma goullet ganec'h daoust ha peus kleet ar pezh ta laret, ha meus ket bet respont, ha meus ket c'hoazh. Ahe zo voien d'en-im houll 'benn ar fin.

blewig a écrit:

Marteze em eus bet flapet muioc'h evit n'ho peus graet, gant brezhonegerien vad, hag e ouzon prezeg gwelloc'h brezhoneg komzet evideoc'h. Piv a oar ?

N'ouzon ket, ha rañw ket foutr 'ha'on. Pezh a welan amañ é lar out deut tre da beked amañ 'vid pismigañ ma brezhoneg, ha nintra-all beked-henn, ha bremañ out feuket adram 'h on 'n-im houll daoust ha vé implijet un droienn ha' peus gwraet gati, ha n'out ket 'vid respont. Sklêr é din. Kac'het teus deus da rer ha bremañ out añmerdet ga'n dra-he

Ha ma peus gwraet traou : mad é, peus kime deuskeugn demp, hag a vo gwel neuhe.

Kaojèl, papred 'vel papred...

blewig a écrit:

Ar goulenn oa : Kleet peus an droienn-mañ 'n un tu mannaket ?

Aes é da gompren memestra !

blewig a écrit:

Evit echuiñ : evidon eo "bezañ ar pal" un droienn boutin a-walc'h er yezh skrivet, abaoe un nebeud bloavezhioù (ya, gouzout a ran : "yezh" zo ur ger nevez).

Ya, 'vel neus laret Sophia, bremañ é protikmant-sur lar out un troll. Piw an diaoul nije laret amañ lar vefe ar gomz-mañ un' neve ??! Tou'n dud oar amañ lar é ur gomz kozh, med ga piw vé implijet bremañ ? An dra-he é !

blewig a écrit:

Setu, amañ, peogwir e skrivan e brezhoneg, em eus graet gant an droienn-se. Ma vijen bet e-touesk brezhonegerien o prezeg, n'em bije ket graet marteze, gwir eo. Abalamour ne vije ket bet "naturel"-tre. Aze emañ ar wirionez ganeoc'h.

Pfiou, ahe oa ur respont sterd da gaoud !

blewig a écrit:

"Faot ket din..." : gallet mije lavarout ivez "n'emaon ket o klask/kas...".

Ya, just a-walc'h ! Drame da betra neuhe blij kement-se dit lar traou na vent ket naturel 'nehe, be zo ur benbern traou naturel en brezhoneg, kinkoulz ober gate, gav ket dit ?

Matresse blij dit dond war ar foromou d'ober ur sac'had ga nebeud a dra, med me zo skuizh é kaojel ar mo-se diwar nintra ga tud 'veldit-te : abuserien-nerzh. Koll amzer...

Labour zo! Ha kalz mignoc'h interessant
----------------

Petramed oun dakord ga Sophia penn-da-benn, grass din da 'n-om zisammañ deus an torriou-rer un tamm bihen Smile
breizh22

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 1:19 pm

Evit respont Sophia 29 diwar "ouzon"

Me, implij "ouzon" pe "nonn". Ba bro Dreger vez klevet n'eil hag egile.

Hent all vez implijet ivez "oar" ; piv oar , hennezh oar kalz draou.

Ar gir " pal" a-raok na lâret ket ar ger se , deuet sur awalc'h deus ar brezhoneg desket ganiñ dre al lennegezh.

E gwirionez pa gomzañ gant ar brezhonegerien en dro diñ gomzañ evelte, betek- henn n'eus ket kemeret ma vrezhoneg al liv deus ar yezh unifiet ( peuruvanet ).

Kaout vez kalz gerioù en galleg ba'r gaoz ar brezhonegerien a-vihannig, evitoc'h petra eo ar gwasañ:

lakaat gerioù galleg mesk ar brezhoneg pe lakaat gerioù deus ar brezhoneg nevez( lennegel )pe unifiet ?

N'hon ket o klask lakaat reus ba'r forom, met plijout rafe diñ kavout ho sonj.

Evit Jeje:

N'am eus ket komprennet perak dit skrivañ penaos hon ar "mestr skol evil ar re all"

Pell, pell ac"hane ; ho teskiñ hon, ober rañ fazioù. Digor awalc'h sonj diñ eo ma spered evit klask mont war raok.

Sell aze evit hirie

kenavo
Per-Kouk

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 2:03 pm

'Vid pezh é "pal" 'vid lared ur "but, objectif à atteindre", meus ket ka'et kalz tra da dorr ma sec'hed ba'r Favereau.

En ene meus lennet : "pal : but" heb lared petra é... ur "but" war 'n dachenn fobal ? n'é ket sklêr.

Ha petramed 'vid pezh é brezhoneg Poullaouen meus ka'et :

"Ar gros bras deus oute a chete ar maen-poues bar memes pal (Poul.)"... Din-me n'é ket memes "pal" 'vel an heñi oa ba da joñj ober gantoñ...

ha :

"moned eeun d'ar pal"... Pesse pal ? ha pelec'h vé laret ? N'é ket sklêr pé n'eus ket bet laket nintra en galleg 'vid esplikañ...

breizh22 a écrit:

Kaout vez kalz gerioù en galleg ba'r gaoz ar brezhonegerien a-vihannig, evitoc'h petra eo ar gwasañ:

lakaat gerioù galleg mesk ar brezhoneg pe lakaat gerioù deus ar brezhoneg nevez( lennegel )pe unifiet ?

Ya med daw é diwall, kar ar lod brassañ deus ar c'homzou "galleg" zo deut ba'r brezhoneg dibowe zo dibowe, dija a-walc'h. Ma teu dit roiñ ur sell war ma zamm diksionèr weli aes a-walc'h an dra-he, pé meus laket ar stumm koshou deus pep komz kasi-bewech, surprenet oun bet meur a wech.
pourlet56

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 2:29 pm

N'eo ket ur gwall afer, tamm a-grenn e vehe kavet kaozioù galleg ba'r breton. Eljust kerkoulz vez gober get ur gaoz breton pa vez unan anavet mat, met traoù 'rall zo eit gober ur langaj : aksent, gramer, ha me ouia-me.
Ba kreoleg an Antilh, e ta 90% at ar c'haozioù ag ar galleg, met anat eo ema ur langaj arall da vat.
Ur skouer: ur wezh oa bet kalsket jeu doc'hiñ get un istrelog bennak, pendeogwir 'm boa kaozeet ag ur lapin. An aotrou n'doa displeget din e oa "keltiekoc'h" konikl. Ar pezh 'zo nul, él m'ema "konikl" ur ger latineg da vat (cunniculus).Lapin,n'eo ket sur...
Sophia29
Admin

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 2:54 pm

N'eus forz penôz zo bet pojou galleg ha latin bar brezoneg a-viskoaz. 'Ra ket forz, ha 'zinifi ket ê fall ar brezoneg, surtout ma ê bet brezonekêt ar fesson da zistaga 'nê. Be zo kalz pojou mod-se ha 've ket gwelet kin la int pojou galleg 'tram' latin ! Ha be' zo pojou galleg ha zo bet tapet ga'r brezoneg deja abaoe pell'zo, ha 'vije grêt gante ga'r re 'ouient ket tamm galleg ebed 'nê ive... Setu ar pojou galleg zo bar brezoneg, n'int ket bet plantet tout ahe ga' tud ha 'noa hanter-ankoueet o brezoneg... Amprestet int bet 'dam' 'blijent d'an dud. E galleg 've memez mod ive a-vechou, implijet 've pojou anglez petramant re all peogwir 'blijont da dud so. Ha re an Emzaw 'glaskont ket lakad pojou galleg koz ba o lec'h en-dro evid mired "romanicité" ar galleg Laughing

Deuz eun tu all, kalz pojou "mod-neve" sañset, zo deut 'mêz deuz pennou gallegerien a-vihanig ha 'vag kassoni koulskoude deuz tout ar pojou zo liw ar galleg var o gorre..., setu 'zavont pojou divar ar brezoneg 'vije skrivet 1200 vla so, petramant divar ar galoa... 'Nah' n'ê kin politikerez ! Benn ar fin ar langaj-se n'ê ket brezoneg kin, kentoc'h eur seurt esperanto ha 've ket kôzeed na komprened sep ga' re an Emzaw. N'ê ked an dra-he on-me interesset ganto, pez 'interess 'hañoñ ê ar brezoneg zo bed kasset a rummad da rummad ga' brezonegerien a-vihanig. N'eus ket êmm pojou droch an Emzaverien evid ober ga'r brezoneg bamde...

Mod all bar skweriou 've kavet ba diksioner Favereau, "pal" 'zeblant sinifia "cible" kentoc'h 'vid "but" ive...

Farsuz ê pez 'peus skrivet, Pourlet56, var ar honikled !
Setu pez 'meus kavet evid gwrienn ar poz "lapin":

Lapin : cf lapereau

Lapereau : étym. 1376; lapriel 1320 ◊ de l'ibéro-roman °lappa- « pierre plate », comme le portugais laparo

n'ouzon ket hag-eñw ê gwir, 'veloñ ket penôz 'hell "mên plad" dond da zinifia "kounikl".

Ha n'eus forz penôz, me 'gred la zo lehiou ma zinifi "konikl" ha "lapin" daou dra dicheñvel, konikl goue ha mod all konikl dessavet ban tiegez... Alîez 've grêt diforhou mod-se e brezoneg.
breizh22

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 3:53 pm

Da gaout fent un tamm.

Marteze zo ul liamm etre ar maen plad hag ar c'honikl !

Ya ,pe lârañ deoc'h.

Evit tapout konikled ba'r park bras eo ret klask ur maen plad, lakaat pep warnañ .

Pe dremen ar c'honikl grog ar sifern enañ hag sko e benn war ar maen, ur wech badaouet al loenn peus ne met lakaat anezan ba'r sac'h .

Un dro kamm eo evel-just !

blewig

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 4:05 pm

Ma, sed aze ma c'hemennadenn diwezhañ war al lec'hienn-mañ. N'em eus ket klasket plantañ reuz e mod ebet, nemet lakaat ar gaoz war ur poent yezhadur, gant doujañs hag hegarated (adlenno va c'hemennadoù neb a garo). Eus an tu all ez eus bet respontet din en ur feson taer a-walc'h, gant kunujennoù da heul.
Evidon-me ez eus un dra d'an nebeutañ hag a zo sklaer aze : ur spered "strizh" ha "brizh" a c'hell kavout lod eus an dud hag en em laka da vezañ difennerien ar brezhoneg komzet. Strishoc'h ha brishoc'h eget na soñjen diantao. A galon.
pourlet56

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   Sam Juin 23, 2012 4:23 pm

N'eo dre ho faut, Blewig, met an holl gonerioù a rankamp ni klevet pe lenn get ur rummad 'z a "vritofoned" 'lak lod ac'hanamp da vout drouk, re marse. Gwir eo , gwell e vehe bout siouloc'h pa skrivamp...
Aveit lapin/konikl, me ouia 'walc'h e vez un diferañs ba kornioù zo, ar lapin e vout jiboesaet ha ar c'honikl ba'n dachenn-feurm. Ni 'lâra "ar gounifl'(fem) aveit an 2.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?   

penaos peus graet c'hwi evit deskiñ pe peurzeskiñ ar brezhoneg ?
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 2 sur 3Aller à la page : Précédent  1, 2, 3  Suivant